Multietnička atrakcija
Popečitelji
Lira Vega
Beogradska tvrđava
01. avgust 2010.

02. avgust2010.

Sticajem okolnosti nastup grupe Izdrži Ribice pomeren je sa petka (30.07.2010) na nedelju (01.08.2010.), tako da su na sinoćnoj večeri koju je BELEF posvetio Novoj sceni umesto tri nastupile četiri grupe.

Prvi na binu su izašli članovi sastava Izdrži ribice. Beogradska klupska atrakcija predvođena Stefanom Ikonićem izvela je svoju verziju disko funk muzike sa simpatičnim tekstovima. Bile su tu pesme: "Mi" (veliki hit mnogih top lista), "Pustinja", "Proleće", "Komšija", "ViAjPi" i druge. Zabavni i prikladni za otvaranje večeri.

Sledeći su nastupili Multietnička Atrakcija u sastavu: basist/vokal Demir Ahmetović i vokal/bubnjar/performer Osman Ahmed. Priznajem da ih ranije nisam slušao već samo gledao njihove spotove (npr. "Minijaturna Građevina") i bio zaintrigiran i zvukom i nastupom. Na koncertu je to poprimilo još mnogo jače dimenzije. Demir, a naročito vizuelno atraktivni Osman su jednostavno "razvalili" i instrumente i binu i publiku. Takva količina pozitivne  energije, intrigantnog nastupa, teatralnosti i izuzetno dobrog zajedničkog muziciranja ostavila me je bez daha. Ni činjenica da je Osman klovn koji učestvuje u timu koji animira teško obolelu decu i da odatle proističe njegova iskrenost i teatralnost nije me pripremila na onakve akrobatske vokale, "prženje" basa i bubnja koje je bilo, maltene, neprestano, ali je zvučalo sveže , originalno i tako primamljivo. Osim "Minijaturne građevine" svirali su i "Jan Pavijan, "NLO", "Veliki grad", "Multietnička atrakcija", "Džek pot u Las Vegasu" i "Hevi Trak". Nemiliosrdno, intrigantno, sveže, oduševljavajuće - najbolji nastup ove večeri.

Posle kraće pauze nastupili su već afirmisani Popečitelji i izveli svoju verziju visokooktanskih instrumentala prošaranih narodnim motivima. U sastavu Saša Furunović (gitara), Goran Furunović (bas) i  Rade Vulić (bubnjevi) grupa je zadivila svojom instrumentalnom umešnošću, no problem sa zvukom (prvo je pojačalo pravilo problem, a onda je Saši pukla žica na gitari) doveo je do nepredviđenih pauza u nastupu i smanjene koncetracije kod dela publike. Oni su ipak praćeni sa velikim uživanjem većeg dela publike no po meni nisu postigli onu emotivnu uzdignutost koju je dosegla Multietnička atrakcija. Treba priznati da Popečitelji izvanredno sviraju (posebo se to može reći za brilijantnog basistu Gorana), no duža svirka je ukazala na ponavljanja u pristupu pojedinim kompozicijama i dovela do zamora jednog dela publike.

Prošla je ponoć kada su se na bini pojavili Lira Vega, omiljeni bend većeg dela publike. Zoja Borovčanin je odlično pevala i vladala binom dok su joj momci, bubnjar Nemanja i gitarista Vladimir, pružali podršku sjajnom svirkom. Na repertoaru su bile dobro poznate pesme kao što su "You & Me", "Brzi intermeco", "Nešto nedostaje", "Željna svega", "Ljubav je..", "To mi se sviđa", "Ko me voli", "Dajem sve".

Iako je deo publike tražio još, čini se da je celovečernji program mogao biti kraći i efektniji.

tekst - Slobodan Vlaketić

BELEF 2010